DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

délka: cca 140 km
čas: 3 hod
trasa:
Brno Černovice – Telnice - Těšany – Diváky – Hustopeče – Dolní Věstonice – Pavlov – Klenotnice – Mikulov – Pohořelice –Židlochovice – Měnín – Telnice - Černovice

Návštěva bráchy v Brně zavdala příčinu k průzkumnému výletu do okolí. Jako cíl jsme zvolili vodní nádrž Nové Mlýny a Pálavu. V sobotu ráno se vymotáme z postelí poněkud později, a tak vyrážíme až v 11 hodin. Výprava je ohrožena hned v prvopočátku při mé velmi šikovné manipulaci s čelním plexi, kdy mi jeden sroubek spadnul do prostoru čelní masky za přední světlo. Po obratném chvatu s kleštěmi se výsledek dostavil – propadl se ještě níž. Asi po 5 minutovém boji si dal říct a byl na světě stejně rychle jako předtím zmizel. Hurá a můžeme vyrazit.

Vyjíždíme z Brna Černovic nejkratší cestou na silnici č. 380 a nabíráme směr Hodonín. Při průjezdu zahrádkářskou kolonií nám do cesty vbíhá mladý pes, ale díky brzdám a 50ce na tacháku se vše obejde bez újmy na zdraví. 50 v obci má opravdu smysl! Míjíme brněnské letiště a necháváme Brno definitivně za sebou. Je sice zataženo a fouká čerstvý vítr, ale neprší a to je to hlavní. Minimální provoz jen podtrhuje pohodu sobotního výletu. Projedeme Telnici a Těšany, za kterými se uhneme doprava na silnici č.381. Stromek naložený cca 190 kg živé váhy se s ní pere statečně.

Silnicí 381 se dostáváme mimo hlavní tahy a vychutnáváme si jízdu krajinou. Sklizená pole umožňují vidět případnou vysokou nebo černou zvěř s dostatečným předstihem, a tak jediné vzrůšo je zajíc, který nás ovšem bravurně vykličkuje. 381 dáváme záhy sbohem a necháme se vést silnicí č. 420 do Hustopečí a dále do Strachotína. To už se před námi v plné kráse vypíná masiv Děvína a Pálavy.

Blížící se rekreační oblast nám signalizuje vzrůstající počet cyklistů brázdicích blízké okolí. Dorážíme k břehu Dolní (Novomlýnské) nádrže a pořizujeme několik fotek. Po hrázi přejedeme do Dolních Věstonic, kde odbočujeme vlevo na Pavlov. Obě tyto lokality jsou proslulé archeologickými nalezišti a známou Venuší. Ovšem zatímco vykopávky odpočívali pod zemí hezky dlouho, na vodě bylo pěkně živo. Trend ústupu windsurfingu a nástupu kittingu byl alespoň zde dost zřejmý.
V obci Pavlov odbočujeme do prudkého kopce směrem Klentnice. Při průjezdu obcí nás naprosto deklasuje budova s nápisem „Obecní vinotéka“ – inu, jinde mají většinou knihovny, ale Morava se nezapře! Stoupáme vzhůru na vrchol a míjíme jeden ze tří hradů, které tu ve středověku vznikly. Téměř celý kopec je pokrytý zeleným kobercem vinic, což spolu se zříceninami a nádhernými výhledy do okolí, z něj dělá opravdu vděčný cíl mnoha výletů nejen pro motorkáře. Přejezdem pálavským vrchů dorážíme do nejvzdálenějšího místa naší cesty, do Mikulova.

Zde se napojujeme na silnici č. 52 a absolvujeme celkem fádní přejezd do Pohořelic zpestřený pouze přejezdem hráze mezi Horní a Střední nádrží. Tady v obci Pasohlávky v ATC Merkur je možno shlédnout výstavu "Římané na Mušově". V Pohořelicích najíždíme na silnici č. 416 a s větrem v zádech vyrážíme moravským venkovem přes Židlochovice a Měnín zpět do Brna.
Pálavské vrchy na obzoru  Nové Mlýny   Dívčí hrady Nové Mlýny od Strachotína Info tabule arch. nalez. Pavlov  vinohrady na Pálavě Pálavské vrchy z Kočíčí skály vinohrady z Kočičí skály Mikulov
Projeli jste si tuto trasu? Ohodnoťte ji v komentářích